فراه نما

فراه نما
دینی, علمي، فرهنگي، سياسي و....  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فراه نما و آدرس farahnama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





احتمال زنده ماندن پس از عمل قلب در افرادی که زندگی زناشویی موفقی دارند بیشتر از افرادی است که زندگی ناموفقی دارند. نکته جالب توجهی که در تحقیق دانشمندان روشن شد این است که مردان به‌طور کلی چه زندگی زناشویی موفقی داشته باشند و چه ناموفق باشند بیش از زنان احتمال زنده‌ماندن دارند.

متیو‌ام برگ، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک می‌گوید:شاید دلیل آن این نکته باشد که زنان بیشتر حالت حمایت‌کننده در خانواده دارند و وابستگی‌شان از این لحاظ کمتر است، اما مردان همین که کسی را در اطراف خود داشته باشند احتمال زنده ماندن‌شان پس از عمل بیشتر است.

وی می‌افزاید:ما افراد مجرد را پس از عمل بای پس هنگامی مرخص می‌کنیم که مطمئن شویم دوستان یا خانواده‌شان درخانه از آنها به‌خوبی مراقبت می‌کنند و دور و بر بیمار قرار دارند، چون افرادی که حالت حمایت‌گرانه وعاطفی با بیمار دارند در بهبودی حال بیمار بسیار مؤثر خواهند بود.

همچنین براساس نتایج تحقیق جدیدی که در سازمان اجتماعی آمریکا صورت گرفته، طلاق و ازدواج هر دو می‌توانند باعث افزایش وزن شوند، به‌خصوص در 2سال اول پس از ازدواج یا طلاق این افزایش وزن ناگهانی بیشتر ممکن است رخ دهد و عمدتا نیز زنان در معرض چنین تغییری قرار دارند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این افزایش وزن می‌تواند برای سلامتی فرد عواقبی نیز داشته باشد.تحقیق مذکور که روی بیش از 10هزار نفر و در حد فاصل سال‌های 2008- 1986 انجام شده تغییرات در قد و وزن افرادی که به تازگی ازدواج کرده یا طلاق گرفته بودند را با افراد مجرد مقایسه کردند.

آنها همچنین میزان سلامتی هر فرد را با میزان تحصیلات، وضعیت شغلی و رفاه شخص مورد بررسی قرار دادند. محققان به این نتیجه رسیدند هرنوع تغییری در وضعیت تاهل بدون در نظر گرفتن نتیجه آن شوکی برای تغییر وزن فرد محسوب می‌شود.البته عواملی مانند تغییر مکان زندگی یا نوع غذاهایی که می‌خوریم نیزدراین مسئله تأثیر‌گذار است اما واکنش بدن هرفرد نیز نسبت به این تغییرات متفاوت است. واکنش بعضی از افراد در قبال این تغییرات کاملا مثبت است.در همین حال ژورنال سلامت و رفتار اجتماعی بررسی‌ای را منتشر کرد که در آن سابقه ازدواج و سلامت حدود ۹هزار مرد و زن در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ را مورد پیگیری قرار داده بود. این بررسی که براساس کار پژوهشگران دانشگاه شیکاگو انجام شده بود، نشان داد هنگامی که افراد ازدواج کرده دوباره مجرد می‌شوند به‌علت طلاق یا به‌علت مرگ همسر به زوال سلامت جسمی دچار می‌شوند و شاید هرگز به‌طور کامل بهبود پیدا نکنند.

این مردان و زنان نسبت به آنهایی که هنوز در میانسالی به زندگی با نخستین زن یا شوهرشان ادامه می‌دادند، ۲۰درصد بیشتر دچار بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و بیماری قلبی شده بودند. افراد طلاق گرفته یا بیوه شده همچنین پیری ناخوشایندتر ومشکلات بیشتری حین بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی داشتند.

لیندا جی وایت، جامعه‌شناس دانشگاه شیکاگو و یکی از پژوهشگران در این بررسی می‌گوید: «معنای این یافته‌ها این نیست که افراد را ترغیب کنیم به ازدواجی که واقعا باعث بدبختی آنها شده، ادامه دهند اما زن و شوهر باید سخت‌ تلاش کنند تا وضع ازدواج‌شان را بهبود بخشند.»

وایت می‌گوید: «داده‌های ما بیانگر این است که حتی برای مشکلات زناشویی که به‌نظر جزئی می‌آیند، مداخله زودرس و سعی برای حل و فصل کردن آنها کاری عاقلانه است.»

همچنین محققان دریافته‌اند در حالی که براساس مطالعات انجام شده یک ازدواج موفق باعث بهبود سریع زخم‌ها و جراحات فیزیکی بدن می‌شود یک ازدواج ناموفق می‌تواند منجر به تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو با بررسی تعدادی از زوج‌های آمریکایی در این زمینه دریافتند که وقتی زن و شوهرها در مورد مشکلاتشان با یکدیگر صحبت می‌کنند و نسبت به یکدیگر حالت خنثی ندارند، این امر باعث می‌شود که زخم‌های آنها سریع‌تر بهبود پیدا کند؛ اما برعکس چنانچه زندگی زناشویی اغلب با انتقاد، تمسخر و طعنه زدن و توهین زن و شوهر نسبت به یکدیگر همراه باشد مدت زمان بهبود زخم‌های بدن تا 40درصد طولانی‌تر می‌شود.

به گفته این محققان، حتی یک مشاجره ساده میان زن و شوهرها نیز می‌تواند روند بهبود زخم را کند و آرام کند. این پژوهش‌ها همچنین می‌گوید زوج‌هایی که حالت تهاجمی ‌و ناآرام نسبت به یکدیگر دارند اغلب سیستم ایمنی آنها تضعیف می‌شود و بیشتر از زوج‌هایی که در زندگی حامی‌ و پشتیبان هم هستند دچار بیماری‌های دستگاه تنفسی می‌شوند.به علاوه به گفته یک روانشناس کانادایی از دانشگاه تورنتو، ازدواج موفق می‌تواند سلاحی برای مقابله با استرس و فشارهای روحی ناشی از شغل و کار روزانه باشد. شما ممکن است نتوانید از استرس کار رهایی یابید اما بهره‌مندی از یک روابط زناشویی خوب و متعادل می‌تواند تأثیرات منفی ناشی از کار را به حداقل برساند.

همشهری آنلاین

  آزاده خطیبی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 5:20 PM ] [ بريالي محمدي ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

((به وبلاگ من خوش آمدید)) برای يك بار پريدن، هزار هزار بار فرو افتادم. ::: ::: ::: هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند... اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد. ::: ::: ::: ::: ::: ::: هيچ وقت رازت را به کسي نگو. وقتي خودت نميتواني حفظش کني چطور انتظار داري کسي ديگري براي شما راز نگهداره. محمدي محصل دانشكده طب در کشور ترکیه-آنکارا Mohammadi studying Medicine College in Turkiye-Ankara WWW.Farahnama.loxblog.com
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 1287
بازدید کل : 4717
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



تماس با ما

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


Pichak go Up

.

.

.

<-PollName->

<-PollItems->

قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
(بهترین لینک باکس)

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ